مصاحبه آرشیو خبر ها
ساری: چرا رویاهایتان را از قول من می گویید؟

ساری: چرا رویاهایتان را از قول من می گویید؟

 

خشم سرمربی یووه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران پس از دیدار مقابل اتلتیكو مادرید باعث شد تا مائوریتسیو ساری با صراحت از عملكرد برخی از رسانه‌ها در هفته‌های اخیر انتقاد كند و از آنها بخواهد به جای فشار و نا آرام كردن جو پیرامون باشگاه، برای آرامش و رسیدن به تعادل تیم كمك كنند.

 

ساری در پایان دیدار یووه مقابل اتلتیكو، در گفتگو با خبرنگاران حاضر در سالن كنفرانس ورزشگاه Friends Arena گفت:

 

از عملكرد تیم در دیدار امروز نسبتاً راضی هستم. در نیمه اول ما كیفیت بسیار خوبی از خودمان نشان دادیم و حتی در نیمه دوم نیز شخصیت بالای تیمی‌مان را حفظ كردیم. 
در این بازی بسیاری از بازیكنانی كه به تازگی به ما پیویسته‌اند و یا تمرینات‌شان را در یك هفته اخیر شروع كرده‌اند در تركیب حضور داشتند؛ بازیكنانی همچون خدیرا و كاستا. با اینكه جانانه جنگیدیم اما هنوز در برخی از نقاط ضعف‌هایی داریم. صحنه گل دوم را به یاد بیاورید؛ هیچ‌وقت نباید مشابه چنین موقعیت‌هایی را به رقیبان‌ بدهیم.
با این همه ایده كلی سیستم مدنظر من به خوبی در تیم جا افتاده و پاس‌های كوتاه و تغییر موقعیت بازی در تمامی نقاط زمین آشكارا در حال ارتقاء است. باید در برخی از جزئیات كه می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر بدهند و البته كارهای تدافعی بهتر شویم.
داگلاس كاستا جزو آن دسته از بازیكنانی است كه برای هر سبك و شیوه‌ای در فوتبال مناسبت است؛ او خیلی خوب بازی كرد و اگر با همین اشتیاق و اراده به كارش ادادمه دهد می‌تواند به یكی از مهم‌ترین بازیكنان تیم تبدیل شود؛ یكی از همان بازیكنانی كه می‌توانند در لحظات دشوار تفاوت‌ها را رقم بزنند.
گاهی اوقات از خواندن مطالب برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران متحیر می‌شوم؛ نوشته‌هایی كه در آنها از انتخاب‌ها و اولویت‌های من و یا حتی پاراتیچی نكاتی غیرواقعی و عجیب بیان می‌شود! نمی‌دانم شاید رویاهایشان را از زبان ما به خوانندگان‌شان عرضه می‌كنند. 
آیا به تیم یوونتوس دقیق نگاه كرده‌اید؟ آیا می‌دانید كه باید به زودی لیست بازیكنان تیم‌مان در لیگ قهرمانان اروپا را به یوفا ارائه كنیم؟ در چنین اوضاعی چه كاری می‌توانیم انجام دهیم جز اینكه دست‌كم 6 نفر از جمع‌مان را برای رسیدن به نقطه تعادل كاهش دهیم؟ اگر بازیكنان مورد علاقه شما نیز در میان بازیكنانی است كه مجبور به كنار گذاشتنش هستیم، باید بدانید كه برای من به عنوان سرمربی جدایی از آنها سخت‌تر است.
20 روز پایانی بازار نقل و انتقالات تابستانی بسیار پیچیده و دشوار است؛ در وضعیت بسیار بغرنجی قرار داریم و نمی‌خواهیم با كنار گذاشتن غیر منصفانه بازیكنی، مرتكب ریسك و اشتباه شویم. همه باید برای عبور از این موقعیت به یكدیگر كمك كنیم و به سرمربی و مدیران فشار نیاوریم. 
دیبالا تنها دو جلسه با ما تمرین كرده است و طبعاً هنوز برای ارزیابی نهایی بسیار زود است. واضح است كه او در مدت كوتاهی كه به تمرینات بازگشته نتواند به شرایط ایده‌آل جسمی و روحی برسد. كاری كه از او در دیدار مقابل اتلتیكو خواستم ایفای نقش به عنوان مهاجم كاذب بود. همانطور كه قبلاً نیر گفته بودم او ویژگی‌های قابل توجهی برای حضور در این نقش دارد؛ با این حال باید ببینیم او چگونه می‌تواند در محوطه جریمه حضوری اثرگذارتر داشته باشد. به زودی به صورت مفصل با دیبالا صحبت خواهم كرد هرچند نباید فراموش كنید كه بازار نقل و انتقالات قوانین خاص خودش را دارد و در مسیری مشخص حركت می‌كند؛ در چنین موقعیتی نقش و تأثیر من تقریباً صفر است.
من دوست دارم تمام بازیكنان فعلی تیم را حفظ كنم اما قانون لیگ قهرمانان از ما نام 22 بازیكن و 3 دروازه‌بان را می‌خواهد. از سوی دیگر بازار نقل و انتقالات نیز مختصات ویژه‌ خودش را دارد و توجه به واقعیت‌های آن ولو اینكه تلخ باشند اجتناب‌ناپذیر است. این موضوعات ما را مجبور می‌كند كه تصمیماتی بگیریم كه شاید چندان دوست نداشته باشیم.
معمولاً فصل را خوب شروع نمی‌كنم؛ به استثنای دوران حضورم در چلسی كه ركورد شكست‌ناپذیر بودن در آغاز رقابت‌های لیگ برتر را كسب كردم. شروع فصل در انگلستان و ایتالیا تفاوت‌های غیرقابل انكاری دارد؛ در ایتالیا غالباً نبرد و جدال با رقبا از همان هفته‌های اول آغاز می‌شود.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: